400h +

400h de jeu au compteur et j’ai toujours plaisir a y jouer.

De mon point de vue j’ai du mal a voir ce qu’il faut apporter de plus au jeu.
Chaque semaine je rush les contrats de Melk au lvl 2 révolte
Cela me prends environ deux soirs avec une hache rapide et un pistolet mitrailleur

Puis je squat en lvl5 damnation et a part quelques ratés, les maps s’enchainent et se finissent tranquillement.
Damnation est de loin le niveau le plus interressant, plus de mobs, difficulté et souvent des joueurs de bon niveau.

Hache 525
Flamer ou bolter 490

Je n’ai vu personne en parler mais l’argent est bloqué à 5 millions, impossible d’en gagner plus.
L’argent ne sert quasiment à rien du tout.
J’ai du acheter 5 armes en tout en vue de les améliorer.

On engrange un paquet d’armes et de curiosités qui ne servent à rien.
Il faudrait pouvoir les casser pour obtenir des ressources afin de craft.

En parlant du craft, il est tout de même utile au niveau damnation, pour le peu qu’il propose.
je suis full regen robustesse grace au craft et ca passe tranquille en fanatique avec le double dash qui regen la robustesse en cas de situation critique.

Je trouve que FP ne propose quasi aucune aternative aux vetements du commodore.
On ne gagne strictement plus rien passé quelques heures après avoir atteint le lvl30.
Idem pour les portraits.
Je trouve aussi dommage de laisser n’importe qui choisir son niveau de difficulté sans pré-requis.
voir se pointer des lvl 16 en damnation n’a aucun sens.
Au moins quand moi je vais en révolte j’ai le sentiment d’aider… L’inverse c’est un boulet qu’on se traine et l’assurance de pas finir en damnation ou d’en chier plus que prévu.
Idem pour ceux qui viennent d’arriver niveau 30.
Au moins sur V2 il fallait avoir complété des pré-requis…

Au final le jeu est ultra plaisant à jouer c’est un fait.
Tout ce qui sera apporté sera du bonus accessoire.
Je vois aussi des statistiques sur les commentaires négatifs, et les taux de fréquentations.
Au final ingame les parties s’enchainent quasi immédiatement, c’est toujours étonnant je trouve avec des critiques comme ca.

Ce que j’aimerai donc de mon point de vue

  • mettre en place des pré-requis pour aller en damnation
    -pouvoir se débarrasser de son stock d’armes contre des composants de craft
    -stopper les limitations de 2 maps par heures
    -ajout de nouvelles maps (et pas des maps en sens inverse …)
    -un niveau de difficulté au-dessus de damnation

A + IG :slight_smile:

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Je sais pas si les posts en français sont vraiment autorisés ici.

Bon, si tu arrives à faire facile des mission en damnation, c’est sûrement que tu as été assez chanceux avec tes armes. J’ai 3 persos level 30. Seul mon zealot a ce qu’il faut pour aller en damnation. Les autres sont bon pour heresy, mais en damnation ils font souvent carpette.

D’où les gens qui critiquent. Si tu lis les commentaires ils sont assez unanimes. Le jeu est super, les graphismes aussi, les combats excellents. Mais le jeu est vendu comme fini alors qu’il ne l’est pas.
J’ai un tas d’armes, pas mal en orange. Mais autant le dire, j’en ai peut-être 4-5 qui sont bien. Le reste c’est de la daube lamentable.
Et ça c’est du fait que l’on a pas de système de craft.

Perso je pense aussi qu’on devrait pouvoir démanteler les armes, et surtout qu’ils devraient nous donner le système de craft qui a été décrit. Je me fiche que ce soit pas celui de VT2… perso pour moi le craft tout ce que je lui demande c’est de me permettre de tester de nouvelles armes.

Et tout le monde veut bien sûr de nouvelles sous classes, des maps, des missions. Mais cela n’arrivera pas de suite car ils vont d’abord finir le jeu, puis faire le port vers la xbox et après enfin on aura les ajouts.
Le niveau de difficulté au dessus de damnation… pourquoi pas. Moi ce que j’aimerais surtout c’est un entre malice et heresy. Je joue en heresy + mais je reste persuadé qu’un niveau entre les deux serait plutôt bien et cela éviterait aux joueurs de devoir se lancer en heresy et d’être de vrais boulets.

J’aimerais aussi un hub social où on peut ajouter facilement des amis et éventuellement faire des recherches. Là on peut pas ajouter qui on veut…

In case you are interested in reaching a more international audience, you can translate your text (and backwards translate replies) with this translator.

Si vous souhaitez toucher un public plus international, vous pouvez traduire votre texte (et traduire les réponses en sens inverse) avec ce traducteur.

(j’ai traduit ce texte, en utilisant cet outil)

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For all non French speaker, here’s a rough translation:

"400 hours of playtime and I still have fun.

From my point of view, I don’t see what more can be added to the game.
Each weak I rush contract of Sire Melk in level 2 sedition
It takes me about 2 evenings with a quick axe and an autogun

Then I chill level 5 damnation and except a few fails, maps are easy and chill
Damnation is by far the most interesting, more mobs, difficulty and better players.

Axe 525
Flamer or Bolter 490

I haven’t seen anyone mention it but money is stuck at 5 millions, can’t earn more.
Money is useless
I must have bought 5 weapons total to upgrade.

We get a load of weapons and curios that are completely useless.
We should be able to dismantle them and get resources to craft.

Talking about craft, it’s still a little useful when playing damnation, for what it’s worth.
I’m using full toughness regen thanks to crafting and it’s easy in heresy with double dash that regen toughness in critical situations.

I think FP doesn’t offer any alternative to commodore cosmetic shop.
We don’t gain anything past a few hours at level 30.
Same for portraits.
I’m also disappointed by the fact that anyone can queue for any difficulty without requirements. Seeing level 16 playing damnation doesn’t make sense.
At least, when I join a sedition game I feel like I’m helping… The opposite however is a dead weight that you carry around and you can’t be sure to complete the mission or it’s going to be harder.
Same for those that that just reached level 30.
At least in V2 you have to complete requirements…

In the end, the game is pleasant to play.
Everything else that is added is a bonus.
I also see some statistics in negative comments, and about player retention.
In the end, games are relatively quick and fluid, it’s odd that I still find critics about that.

What I would like

  • Having requirements to play damnation
  • being able to get rid of your weapons in exchange for crafting components
  • stopping limitation of 2 maps per hour
  • adding new maps (and not maps that go through in reverse…)
  • a difficulty level above damnation

later"

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I can’t possibly be the only person that thinks grinding contracts on baby difficulties is painfully boring…

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You’re not…
I think the entire contract system needs to be removed in favor of something that give you the currency regarding your progress in killing scab, killing dregs, monstruosity, collecting grims etc… and the difficulty where you do that.

I just finished weeklies for my 3rd char. First time I am doing them, never again. 1-2 char why not, but 3*25 scripts, monstruosities and kill dregs and scabs with melee/range is a pain in the arse…

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Locking weekly rewards to difficulties comes with its own problems though.

For example, a lot of people don’t even bother with anything above malice because malice is the cruisy, fun difficulty where the average player can really just enjoy the game without having to try too hard. They don’t want to play heresy+ and I don’t think many of the heresy+ players would want them to either.

I could probably knock out weeklies for more characters if I did them in sedition or malice (and stock up on plasteel as a bonus), but no challenge=no fun and I often feel like I’m ruining the fun for others.

Honestly, they just need to retune the weeklies to get rid of all of the “Do X secondaries on Y map”, “Collect/do 25 of X”. Grim-related weeklies also need a lot more incentive for the risk they add to the run.

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To be honest, all of this has been said in many threads allready.
And my opnion has not changed ever since - I totally agree to most that is being said.

An easy INTERIM-Solution for Sire Melk could also be, that you can buy crafting containers at his shop for his currency.

With my main (Ogryn) Im sitting on sth arround 8000 or 7000 of his currency, the stuff he sells feels mostly not worth it.
The equipment I got makes me play heresy quite easy (not meant to show off, my main just evolved to have this as his standard difficulty like my twinks run malice) - what I’d need is crafting mats to level up weopons to be able to experiment with different builds and stuff, to have more variety.

As I love the core gameplay, I do not want to scale it down in difficulty to have less fun to grind me the mats … that doesn’t be any fun at all in my eyes.

Contracts should in the longer run perhaps be more designed to reward teamplay at least one or two…

And I still like the Idea to be rewarded for Sire Melks contracts in an leveld/step appraoch. for example:
25 Missions would be intersected into 5 Steps, reward for all 25 is 500, each segment grants 100 or sth like this … that would make them in a way more achievable for twinks/trinks/finks(^^) as the “all or nothig”-concept they follo now

I think Melks shop is “design intent”. As you know what blessings / perks you buy, they intentionally reduced the modifiers rating… That would be my guess…

You want the 380 modifier ? oh boy you will have to roll 30+ weapons + plast/diam to get on top of that, the bless/perks you want.

You want an overall good but not god weapon knowing exactly what you buy ? Go to melk’s shop ! Not the best but hey ! At least you don’t have to farm for it :slight_smile:

Why is it bad to have contracts available that reward more challenging gameplay in the harder difficulties? If people want to casual, they can still do so by abandoning that contract…